top of page

קידום אורגני - למה זה בריא לעסק שלכם?

כדי לנהל היום עסק חייבים להבין קצת (הרבה) בשיווק באינטרנט. אחד המושגים הראשונים שבהם תיתקלו בעולם הסופר דינמי הזה, הוא "קידום אורגני". אז לפני שאתם רצים לירקן הכי יקרן, או לבית הטבע הקרוב, קחו לעצמכם כמה דקות כדי להבין בעצם על מה מדובר.

קידום אורגני - למה זה בריא לעסק שלכם?

כולם כבר יודעים שהיום לא בונים אתר ונחים. אתר טוב, שיעבוד עבורכם ויבצע המרה מגולש ל"ליד שיווקי" ומליד ללקוח, הוא אתר שחייב בשלב ראשון להביא אל עצמו תעבורה מאסיבית של גולשים, כי המשפך הזה, שהולך ומצטמצם, צריך להתחיל מנקודה כלשהי. ככל שהתעבורה באתר תהיה גדולה יותר, כך יעלה הסיכוי שהיא תביא איתה לקוחות חדשים. קידום אורגני (להבדיל מקידום ממומן), הוא קידום "טבעי", כזה שלכאורה לפחות לא עולה לכם כסף. אבל מה שלא עולה כסף, עולה בהרבה מאוד ידע, ניסיון ועבודה.

אז איך עובד ה"אורגני" הזה?

בשורה התחתונה, קידום אורגני של אתר הוא פועל יוצא של שיפור הדירוג של כל הדפים המרכיבים את האתר בתוצאות של מנועי החיפוש השונים, ובראש ובראשונה ב"גוגל". ככל שהדירוג של דפי האתר במנועי החיפוש גבוה יותר, כך עולה כמובן הסיכוי של הגולש להיחשף לאתר שלכם כאשר הוא מקליד את מילות החיפוש שלו. מדובר בתחרות מתישה וסיזיפית, שאסור לנוח בה לרגע, כי מי שלא משקיע בנושא לאורך זמן, דינו להידחק לאחור, אי שם לעמודי התוצאות הנידחים ביותר.

מילת מפתח ראשונה: התמדה

ככל שמשקיעים בקידום האורגני לאורך זמן, והופכים אותו למקצועי, כך משתפר מצבו של האתר במדרג תוצאות החיפוש ובאופן ישיר, לבית העסק מגיעים יותר לידים שמתורגמים ליותר לקוחות (זוכרים את המשפך?). כולם מבינים שצריך להתמיד.

הבעיה: יש לכם רק 24 שעות ביממה ויש גם עסק שצריך לנהל...

מילת מפתח שניה: מחקר

קידום אורגני הוא נושא מורכב, שהפך בשנים האחרונות לתורה שלמה. עולם תוכן שנשלט על ידי תותחי שיווק באינטרנט - "כרישים", עולם שבו לדגיגים פשוטים אין כמעט סיכוי לנצח.

איך הכרישים האלה עושים את זה? בעיקר על ידי מחקר מעמיק על מילות המפתח הנכונות. ככל שבאתר שלכם ישולבו יותר מילות מפתח שמוכח כי הן פופולריות במנועי החיפוש, כך קידום האתר יהיה אפקטיבי יותר. שילוב נכון של מילות חיפוש או ביטויי מפתח ושתילתם במינון הנכון בתוכן הדיגיטלי שלכם, הוא אחד מסודות ההצלחה של הקידום האורגני.

הבעיה: איך מפצחים את הסוד הזה ומשקיעים במחקר, כשכבר אמרנו שיש גם עסק לנהל...

מילת מפתח שלישית: תוכן (אמיתי)

"אז הפואנטה היא מילות מפתח" אתם אומרים לעצמכם. "לא נשמע סוף העולם". כתיבה שיווקית של מאמרים, פוסטים ובלוגים רלוונטיים לתחום עיסוקכם, בשילוב מילות מפתח שנבחרו מראש והוכחו כאפקטיביות, זה שם המשחק. תכנים שנכתבים נכון ולמעשה "נתפרים" סביב מילות החיפוש (ולא להיפך) יכולים חד משמעית להעלות את דירוגו של האתר במנועי החיפוש.

יש רק בעיה קטנה: גוגל הפסיק להיות פראייר. היום יש כלים לזהות תוכן מלאכותי, שנועד אך ורק לשם קידום אורגני ואינו מייצר ערך עבור הגולשים. כדי להצליח בקידום, חייבים לייצר תכנים איכותיים בעלי ערך מוסף לגולשים וזה כידוע, לוקח זמן והרבה. יש לכם עסק לנהל כבר אמרנו??

מילת מפתח רביעית: אופטימיזציה

לפעמים נדמה שאם נעשה הכל "הכי גבוה, הכי מהר והכי חזק", נביא לתוצאות הטובות ביותר. אבל לפעמים, כמו בעולם השיווק באינטרנט, זה לאו דווקא הדבר הנכון ביותר. ולכן, מילת המפתח שעמה נסכם היא - אופטימיזציה. אם הגעתם עד כאן (זה לא הולך ברגל, כי זה אומר שקראתם יותר מ-500 מילה ועוד היד נטויה, מה שאומר שמדובר בתוכן אמיתי שעושה כרגע עבודת קידום לא רעה), בוודאי כבר הבנתם שיש לכם עסק לנהל ואין לכם זמן להפוך לכרישי שיווק באינטרנט. אין ברירה, צריך לתת למישהו מקצועי לעשות את זה עבורכם. תפקידו של הגורם מקצועי הוא להצליח לשמור על אופטימיזציה מתמדת בחשיפה של האתר באמצעות הקידום האורגני, על מנת להביא אליו כמה שיותר גולשים (=לידים=לקוחות). לסיכום, אם תשקיעו בקידום אורגני מקצועי, ותמשיכו לנהל את העסק שלכם, יש לכם סיבה טובה להיות אופטימיים...


פוסטים אחרונים
ארכיון
bottom of page